Unity vs Unreal Yol Haritasında Unity Neden Geri Planda Kalıyor

6098193caed4efa714503fc40d543aec unity vs unreal 1024 c 81

Öncelikle, tarafsız olmam mümkün değil çünkü aktif olarak kullandığım oyun motoru Unity olduğundan daha çok içli dışlıyım. Fakat Unreal ile bazı proje iş birlikleri için çalışmış bulundum. Buna göre kendimce yorumlayacağım bir yazı yazma kararı aldım. Kısa ve öz bir karşılaştırma olacak, iki motoru tam kapsamlı karşılaştırmaya kalksam bu eminim ben yazmaya siz okumaya üşeneceksiniz.

Unity artıları:

  • Kolay ve Hızlı arayüz
  • Hızlı hissettiren Derleme ve Bake işlemleri. Unreal’e oranla en büyük artısı bu diyebilir, en basit sahnede Unreal ile Light Bake yaptığınızda saatler sürebilirken, Unity’de dakika sürebiliyor(Gpu Mapping ile)
  • Tam C# uyumluluğu ve geniş Asset desteği.
  • Mobil ve VR için gelişmiş ve kullanımı kolay araçlar ve sahne özgürlüğü.
  • ProBuilder, ve Bolt ile hem sahnenizi kolayca yapabilir, görsel olarak kodlayabilme imkanı.
  • Hızlı ve etkili teknik destek.

Unity eksileri:

  • Bir türlü gelişmeyen grafik motoru.
  • Bake esnasında çıkan anlamsız hatalar.
  • Mobil (Android, iOS) build’lerinde fazlaca hata vermesi.
  • Büyük ve Unreale oranla büyük sahnelerde ağırlaşması.
  • Yeni teknoloji ve yazılım hamlelerinde geride kalması (örn: unrealdeki nanite)
  • Geç güncellenmesi ve LTS sürümlerinin 2 sene geriden gelmesi (Güncel LTS sürümü 2020)

Unreal artıları:

  • Hızlı ve sorunsuz güncellenmesi.
  • Güncel teknolojilere ayak uydurması ve kendi teknolojilerini üretebilmesi.
  • Sahne hazırlama araçlarının daha kapsamlı olması
  • Işık ve Sahne ile Grafik seviyesinin Unity’e oranla daha iyi olması.
  • Blueprint ile dahili kodlamaya ihtiyaç olmadan oyun yapılabilmesi.
  • AAA oyunlarda çokça tercih edilmesi ve kendini ispatlayabilmesi.

Unreal eksileri:

  • AŞIRI ÖTESİ HANTAL BİR ARAYÜZE SAHİP OLMASI !
  • Arayüz tasarımının (UA4 için konuşuyorum) 1990 lardan kalmış gibi büyük ve resimli ikonlarla olması.
  • Bake ve Lightmap işlemlerinin mantık dışında uzun sürmesi. İnternette gördüğünüz güzel sahnelerin Bake işlemi günlerce hatta haftalarca sürmektedir, bu yüzden çoğu geliştiricisinin hevesi kursağında kalabiliyor.
  • Blueprint dışında C+ dili desteklemesine rağmen, hala tam anlamıyla bir programlama dili ile kontrol edilmesi çok sıkıntılı.
  • Build, kurulum, material gibi işlemlerin bekleme ve açılma aşamaları çok uzun.
  • Collieder desteği ise, otomatik collieder oluşturma gibi bir fonksiyonu yok, tek tek elle yapmanız gerekiyor. Bunu Unity’de direk Compenent olarak tek tıkla ekleyebiliyorsunuz. Bu iş bazen Unrealde orta halli projeler için aylar sürmekte.
  • Unreal ile yapılan oyunların kalite ve seviyesine göre fazla sistem istemeleri ve ağır çalışmaları.